maanantai 23. maaliskuuta 2015

Happy Cherries

Tämän mekon kangas ei ole yhtään minun tyyliseni. Silti sitä oli pakko ostaa. Jotain hyväntuulista ja suloista tässä on. Kangas on Sari Ahokaisen ja hänen kuosinsa ovat usein monivärisiä ja -kuvioisisia. Lähtökohtaisesti niissä on jotain liikaa minun makuuni, mutta nämä herkulliset kirsikat oli pakko päästä leikkelemään kesävaatteeksi.


Tiesin kankaan nähdessäni, että mekko siitä on tehtävä jollain hörsyävällä helmalla. Kaava valikoitui edellisen kesämekon onnistumisen jälkeen. Muokkasin tätä pääntieeltä ja jätin nepparit pois. Kaavana on siis hyväksi todettu Olive Star koossa 92 (Ottobre 3/2014).


Punainen resori sopii tähän mielestäni tosi hyvin. Yritin myös tehdä etukappaleesta ja hihoista mahdollisimman symmetriset kuvioiden suhteen. Omatekemissä vaatteissa on suuri etu kun voi vaikuttaa, miten kuviot valmiiseen vaatteeseen asettuvat. Olettaen, että kangasta on riittävästi.


Ostin tämän kankaan muuten saksalaisesta verkkokaupasta halvemmalla kuin olisin sen Suomesta saanut. Aika nurinkurista.


Tänään sängynpohjalla flunssaa potiessani ja keskipäivän harmautta sekä sateisuutta katsoessani, en voisi enempää toivoa, että kesämekkokelit jo saapuisivat!

Tiina

2 kommenttia:

  1. Ihanan raikas mekko! Mulla on ollut vähän samat ajatukset noista sari ahokaisen kuoseista, mutta tämä kolahti kovaa myös minulle! Niinkin paljon, että eksyin myös tuonne saksan kangaskaupoille ja iiso kasa kankaita tarttui mukaan. Ihania ompeluksia sinulla aion ehdottomasti seurailla juttujasi kahden pienen tytön äitinä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta kommentistasi ja tervetuloa lukijaksi :) Mä olen nyt muutamaan otteeseen tilannut Saksasta ja ollut tosi tyytyväinen. Kiva saada kankaita, joita ei niin paljon vilise blogivirrassa.

      Poista