sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Oravainen pyjamainen

Olen ommellut itselleni ihanaa mekkoa. Tänään jouduin sen kanssa vaikeuksiin. Päätin ottaa hengähdystauon ja ommella jotain helppoa perusvaatetta. Terapiamielessä.

Tämä pyjama on tehty koossa 92 ja menee vielä kaapin perukoille odottamaan omaa vuoroaan. Ja siis todellakin sinne ihana perukoille, piiloon. Tein vastaavanlaisen setin joku aika sitten Hertalle jemmaan. Kun tulin eräs päivä töistä kotiin, juoksi Hertta setin pyjamapaita päällään vastaan. Isin mielestä se oli ihan peruspaita :) Ja onhan se totta, paitojen ja housujen kaavoillahan minä näitä pyjamia ompelen. Jos näille on ihan oma kaavansa, saa vinkata. Liekö tuo sitten mitenkään näistä eroa.


Paitakaava on Little Lamb (Ottobre 4/2012) ja housuina Saimit (Ottobre 1/2009). Oravakangas jäi vähän vajaaksi, joten paidan etukappaleeksi valikoitui varastoista ainoa mahdollinen yksivärinen, ruskea.


Minulla olisi muutama työ kesken, mutta mikään niistä ei nyt innosta. Koko ajan tekee vaan mieli suunnitella uutta ja leikkoa kankaita. Pitäisi malttaa mieli ja ommella yksi kerrallaan valmiiksi. Haaste kärsimättömälle ihmiselle.

Tiina

4 kommenttia:

  1. Kiva väriyhdistelmä,minä vasta harjoittelen tuota yksivärinen-värikäs-resori-yhdistelmää. Sama haaste täällä...minä vain suunnittelisin ja aloittaisin-kukahan tekisi loppuun?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mulla lähtee välillä lapasesta nämä yhdistelyt, mutta pyjamassa ei kai oo niin tarkkaa.. Tuskainen haaste. Viimeistään siinä vaiheessa kun pitää ruveta purkamaan tai leikkaamaan resoreita, alkaa seuraavat työt vilkkua mielessä.

      Poista
  2. Tunnistan myös itseni tuossa viimeistelytyöhön liittyvässä ongelmassa :), vaikkakin minulla käsitöiden sijasta askarteluja ja entisöintejä yms projekteja työn alla. Tiina - laitoin sinullekin blogiini haasteen: http://pikkuplaneetta.com/2014/03/11/11-asiaa-minusta-and-thats-who-i-am/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo samainen haaste kyllä ilmenee monessa paikassa; töissä, kaappien siivoamisessa jne. Lista on pitkä :)
      Oi, kiva haaste, kiitos! Vaihteeksi jotain muuta blogattavaa kuin ompeluita. Osallistun kyllä varmasti jahka ehdin rauhassa tutustua kuviin.

      Poista