perjantai 10. tammikuuta 2014

Puolivalmisteita

Saumuri läks "lomalle". Pyytämättä ja yllättäen kuin Jäätteenmäen faksi meni saumurin ajoitus keturalleen ja saumuri huoltoon. Juuri kun olin ajatellut ommella kuin viimeistä päivää nämä pari viikkoa ennen töihinpaluuta. Onhan minulla vielä ompelukone, mutta ei se ole sama asia..

Olen kuitenkin jotain tehnyt, tällaisia puolivalmisteita ja korjausompeleita. Muistaako kukaan tätä? Minä valitettavasti muistan ja tuota paitaahan ei ole pidetty kertaakaan. Siinä tökki kaikki. Hihat ylipitkät, helma lyhyt, pääntie ruma. No eipä ole enää! Nyt paita näyttää tältä.


Vaihdoin valkoiset resorit mustiin, lisäsin resorin myös helmaan ja otin pääntien nappihässäkän pois. Toki tuohon jäi vielä tuo pisarahalkio yksinään kellumaan, mutta luulen sen asettuvan ihan nätisti noinkin. Nyt tämä paita näyttää kivalta!


Tein myös ihan ompeluharrastukseni alussa keltaiset housut, joiden arvelin päätyvän pyjamakäyttöön. Näin todella tapahtuu kun muistin, että olin tätä hupparia tehdessäni ommellut siihen myös vuoren, jota en ikinä ottanut käyttöön. Vuori sai nyt resorit ja muutaman Käpysen Sirkusnorskun rintaansa ja pyjama on valmis!


Varsinainen puolivalmiste on tämä mekko, jonka alaosa on Lindexin liivimekosta leikattu helma. Tein siihen yläosan ja hihat pinkistä collegesta ja ompelin vielä liivarin jämistä yläosaankin taskun. Vastaavanlaisen mekon tein jo aiemmin syksyllä. Nyt olin niin innoissani, että unohtui ottaa liivarista "ennen"-kuva. Tästä tuli mielestäni aika hauska, jotenkin vähän peppimäinen.


Kipaisin tänään Eurokankaasta muutaman vetskarin, meinaan hurruutella koristetyynynpäällisiä. Pari olenkin jo tehnyt, mutta julkaistaan kaikki sitten samassa läjässä. Jokunen kangaskin tarttui kaupasta mukaan, ehkä niistäkin valmistuu jotain pian. Ihanaa viikonloppua!

Tiina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti